منوچهر ضیایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در جلسه کمیته تجزیه و تحلیل نتایج آزمونهای نهایی استان، بر ضرورت تحولآفرینی در نظام آموزشی تأکید کرد و گفت: کارگروه تجزیه و تحلیل نتایج باید به مرکزی فعال و پویا برای ایجاد فرصتهای تحولی در آموزش و پرورش تبدیل شود.
به گزارش هرمزگان گویا،وی افزود: در هفتههای آینده ترکیب این کارگروه با حضور مدیران، دبیران و بهویژه معلمان رشتههای علوم انسانی توسعه خواهد یافت تا فرایند تحلیل نتایج با نگاهی جامعتر و تخصصیتر دنبال شود.
ضیایی چالشهای موجود را فرصتی برای تعالی دانست و اجرای عدالت آموزشی را اقدامی جهادی عنوان کرد و بیان داشت: تمرکز بر مناطق محروم و کمبرخوردار باید در صدر برنامهها قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به موفقیتهای اخیر در حوزه پذیرش دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: تقسیم منطقه جاسک و لیردف در سهمیه دانشگاه فرهنگیان، نتیجهای امیدبخش به همراه داشت و تعداد قبولیهای این مناطق را از ۲ نفر در سال گذشته به ۲۰ نفر در سال جاری افزایش داد.
وی خاطرنشان کرد: این موفقیت نشان میدهد که با پمپاژ انگیزه و ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق کمجمعیت، میتوان تحولات چشمگیری رقم زد؛ بر همین اساس برای این مناطق، برنامه ویژهای شامل افزایش ساعات تدریس، تقویت مشاوره تحصیلی و تخصیص اعتبارات حمایتی تدوین شده است.
ضیایی از طراحی طرح مشوقهای مؤثر برای معلمان و مدیران خبر داد و گفت: یکی از محورهای اصلی کارگروه، تصویب مشوقهای انگیزشی برای فرهنگیانی است که عملکرد درخشان و نتایج مطلوبی در آزمونها بهدست آوردهاند.
وی با ابراز نگرانی از وضعیت دانشآموزان تارک تحصیل تأکید کرد: بازگرداندن این دانشآموزان به چرخه تحصیل، وظیفهای انسانی و اجتماعی است که نیازمند همکاری فرمانداران، دستگاه قضایی و صنایع استان برای ایجاد فرصتهای حمایتی و اشتغالمحور است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان به نقش گروههای آموزشی اشاره کرد و خواستار شد: در سازماندهی گروههای آموزشی، از دبیران جوان و توانمند در کنار دبیران باتجربه استفاده شود تا چرخه انتقال تجربه و انگیزه تقویت گردد؛ همچنین طی سه ماهه نخست سال تحصیلی، حضور هدفمند گروههای آموزشی در مناطق و مدارس هدف افزایش یابد.
